Kréta alapinformációk

A KRÉTA rendszert minden intézmény a saját elérési útján keresztül láthatja. Az intézményi rendszerek telepítésekor minden intézmény számára készül egy, vagy két lehetséges intézményi kódnév, amely publikálásra kerül. Az intézményi kódnév csak az angol abc kisbetűit, valamint számokat tartalmazhat.

KRÉTA rendszer webcíme

https://rothszki.e-kreta.hu/

Biztonságos kapcsolat

A KRÉTA rendszer tanúsítványhoz kötött biztonságos, ún. HTTPS kapcsolaton keresztül kommunikál a felhasználó számítógépével. Kérjük, hogy ügyeljen arra, hogy a webcímet mindig https:// szöveggel kezdje! Az egyszerűbb használat érdekében javasoljuk, hogy a böngésző könyvjelzői közé mentsék el a KRÉTA rendszerük elérési útvonalát, így a későbbiekben nem szükséges beírni a webcímet, elegendő a könyvjelzőre kattintani.

Amennyiben a KRÉTA rendszer felülete ezt követően nem érhető el, kérjük ellenőrizze a belépéshez szükséges feltételeket. 

A KRÉTA rendszerbe  kizárólag az arra jogosult felhasználók léphetnek be.  A belépéshez minden esetben meg kell adnia felhasználónevét és titkos jelszavát! 

Bejelentkezés

Kérjük, hogy különösen körültekintően járjon el a jelszavának védelme érdekében, ne írja fel jelszavát olyan helyre, amit mások is láthatnak, jelszava beírásánál figyeljen, hogy azt mások ne nézhessék le a billentyűzetéről, valamint ne adjon meg könnyen kitalálható jelszót sem! 

A KRÉTA rendszer telepítése után automatikusan létrejön egy alapértelmezett felhasználó (admin), valamint  a hozzá tartozó jelszó is, amely segítségével első alkalommal be lehet jelentkezni a programba. Amennyiben intézménye a jelszót elfelejtette, és más, korábban felvett adminisztrátor nincs a rendszerben, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

A bejelentkezés folyamata:

  1. Adja meg Felhasználónevét a „Felhasználónév” feliratú felső szövegdobozban.
  2. Adja meg jelszavát a „Jelszó” feliratú alsó szövegdobozban.
  3. Nyomja meg az Enter billentyűt, vagy kattintson a „Bejelentkezés” feliratú gombra.

A sikeres bejelentkezést követően a képernyő eltűnik és megjelenik a KRÉTA rendszer nyitóoldala. 

Automatikus kijelentkezés

A KRÉTA rendszer – biztonsági okokból – egy előre meghatározott tétlenségi időszak után automatikusan kilépteti a felhasználót. A képernyő jobb felső részében láthatja mindig, hogy mennyi idő van hátra az automatikus kijelentkezésig.

Gondviselői jogosultság igénylése

A KRÉTA rendszerben a Gondviselői jogosultság szétvált két szintre, egy “Bővített gondviselői jogosultság”-ra, mely a korábbi funkcionalitással működik, és egy “Csökkentett gondviselői jogosultság”-ra, mely az e-Ellenörzőben korlátozott adathozzáférést biztosít az intézmény részéről még vissza nem igazolt gondviselői felhasználók számára.

Abban az esetben ha a gondviselő még nincs regisztrálva a KRÉTA rendszerben és ezt a lehetőséget az intézmény nem tiltja le, akkor a gondviselőknek lehetőségük van a belépési felületen található “Gondviselői jelszó igénylése”  szövegre kattintva, az elektronikus ellenőrző belépéséhez szükséges belépési adataikat a rendszerben rögzített e-mail címre igényelni.

Ha már korábbról rendelkezik felhasználónévvel és jelszóval, akkor nem kell újra igényelnie hozzáférést!

Figyelem!

A gondviselői regisztráció csak egy csökkentett jogosultsággal rendelkező felhasználói hozzáférést biztosít, így pl. személyes adatok megtekintésére nincs lehetőség!

Abban az esetben ha már van a gondviselőnek felhasználóneve és jelszava, továbbá az e-mail címe is rögzítve van a rendszerben, akkor lehetőség van ezzel a funkcióval – az adatok pontos megadása esetén – új jelszót igényelnie az e-mail címére. 

Új hozzáférés igénylése

Az igényléshez ki kell tölteni az űrlap elemeit a megfelelő adatokkal különösen ügyelve az elgépelésre a név, e-mail és oktatási azonosító mezőknél.

Sikeres azonosítás

Amennyiben a megadott adatok alapján az azonosítás sikeres, a rendszer elküldi e-mailben a belépéshez szükséges felhasználónevet és jelszót.

Felhasználó azonosítás sikertelen

Ha a megadott adatok nem egyeznek a rendszerben található adatokkal, de az oktatási azonosító érvényes, az igénylő személy kap egy a csökkentett jogosultsággal rendelkező hozzáférést, amelynek belépéséhez szükséges adatai a megadott e-mail címre érkeznek.

Azonosítás sikertelen

Ha a Gondviselő azonosítása nem sikerült vagy csak csökkentett jogosultságú belépési adatokat tudott igényelni, a további teendőkkel keresse fel az intézményt.

Igénylés

  • A belépési adatok igényléséről az intézmény adminisztrátora is értesítést kap.
  • Sikertelen azonosítás esetén letölthető egy (PDF) nyomtatvány, amiben szerepelnek az űrlapon megadott adatok. Ezzel megkönnyítheti az adatok megfelelő adminisztrációját az intézmény számára.